tisdag 15 april 2014

Påsklov

Då var man tillbaks i Ekenäs efter en natt i Vasa. Jag for upp med tåg på söndagen, hade mamma med som resesällskap. Tåget tog nästan 4h om inte lite mer, så man var lite öm då man steg ur. Vi bodde på Hotell Vaakuna och vi var båda väldigt nöjda med hotellet och servicen. Enda vi hade att klaga på var betjäningen i Amarillo. På söndagen gick vi omkring i Vasa och fotade, gick i butiker och annars bara gick. Vi åt ip McDonalds efter mycket sökande.Vi gick lite  i butiker men allt stänger väldigt tidigt dit så vi hann inte gå så länge. Men vi fortsatte på måndagen. Vi badade också bastu på söndagen, Den hörde till hotellets pris.
På måndagen hade vi väckning 6.30. Lite före sju gick vi ner och äta morgonmål. Har inte ätit sådär mycket på morgonen på väldigt länge. Allt var bra och ingenting att klaga över. Kl.8 gick vi ner till receptionen och checkade ut, och beställde samtidigt taxi till Vasas yrkesakademi. 8.30 började mitt urvalsprov så vi samlades först i akutvårdarnas klassrum. Där blev vi indelade i 2 grupper och jag började med det fysiska testet. Det gick bättre än jag förväntat mej med tanke på hur lite jag egentligen rör på mej nu för tiden. Vi skulle träna armar, ben, rygg och mage. Två uppgifter var på tid. Jag lyckades bra i provet men känner nog av det i benen  idag. Vi var klara lite över 10, och så hade jag paus till 11.45 då min intervju började. Där var 2 lärare men jag fick ett intryck att dom stressade alldeles förfärligt. För jag han knappt svara på en fråga före dom ställde nästa.
Men vi får bara hålla tummarna och hoppas på det bästa. På fredagen den 25.4 får jag senast veta hur det gick.

Idag hade jag bara 1 lektion så den här dagen var ganska onödig. Imorgon börjar jag först 12.45 och på torsdagen far jag hem. På fredagen ska vi och gå i skogen som vi alltid gör på långfredagen, en årlig tradition.

Vårt hotellrum

Utsikten var mot torget


Vädret i Vasa då det regnade hemma

En stärkande i amarillo på sönda kväll

mitt morgonmål

en karta över skolområdet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar