måndag 7 april 2014

Måndag och skola

Då var man, efter en lång och tung praktik, tillbaks i skolan och i Ekenäs. Kändes lite lustigt att hoppa på bussen i morse och sedan ta tåget till Ekenäs.
Resan gick bra och jag kom ihåg att stiga av på rätt ställe. Hade en superstor och tung väska att bära från tågstationen till internatet så det känns nog i alla muskler i hela kroppen. Allt är sjukt, fick till och med skavsår på lilltån :(
Skoldagen var ganska tråkig men jag talade med Bea - så nu är min ansökan till Vasa inlämnad. Ska på urvalsprov nästa måndag alltså 14.4, men det är opp i Vasa och man ska vara där redan 8.30 på morgonen så vet inte hur jag ska göra. Nu ska jag chilla med en film medan jag väntar på Malin och sen ska jag gå och laga mat. Filmen blir The legend of Hercules. Hoppas den är bra :D

Egentligen skulle jag kunna dammsuga här för vi har fullt med döda flugor på golvet, och stora dammråttor över allt, men jag orkar inte. Kan göra det imorgon istället. Har ändå varit så duktig att jag bytt sängkläder och bäddat fint och nu är de smutsiga sängkläderna i tvätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar