måndag 28 oktober 2013

Helg i korpo och brandövning

Har inte skrivit på en LÅNG tid men jag har inte haft så mycket tid att hinna skriva något på en lång tid. Och inte har jag egentligen haft något att skriva om heller :p Men nu berättar jag vad jag gjorde i helgen :D

Jag spenderade min helg i korpo hos Klaus och hans familj. Vi var i deras mökki och jag hjälpte till att ta opp deras fisknät och lite annat oxå. På fredagen for vi efter skolan med tåg till åbo och därifrån tog vi bussen hem till dem. Jag som inte gillar att bada bastu var i bastun både på fredan och lördagen. På lördagen så var vi och tog ett dopp i havet emellan, och då vi kom tillbaks in så fick vi varm kakao och smörgåsar :D
På söndagen blev det väckning kl.6 på morgonen för han skulle och jaga fåglar med sin pappa, men som tur fick ja bli kvar och tutta iställe. Dom kom tillbaka 9-tiden och då steg vi opp och åt morgonmål. Efter det så for vi ut med deras båt och tog opp fisknätet. Det hade fastnat 5 sikar i nätet och senare på dagen så fångade han en gädda som dom tog hem till sin katt Lola :D Jag smakade på både abborre och sik men fisk är nog inte riktigt min grej :/ Igår tog jag 16-bussen till Pargas och så sov jag hos Malin över natten.

Malins pappa oss till tågstationen i kuppis. Efter skolan kom vi till internate och jag slappade med en film och en mugg med varm kakao men jag tror vår mjölk e gammal så man ska nog inte dricka för mycket av den :/ Nu på kvällen så for jag med Malin ti övervakarnas rum för jag hade fått en maska för mycket någånstans ifrån så jag behövde Nina att rätta till det. Efter en stund så ringd Tette till hon o fråga vem hon hade i sitt rum. O så sa Nina att vi sku fara ti rumme o söka rock o stövlar o sen sku vi ner ti källaren. Där möter vi Tette och 2 brandmän som informerar oss om att vi ska leka medvetslösa patienter och gömmas någonstans i källaren. Vi fick inte säja något till någon och alla lampor sku vara släckta. Så där sitter man sen ensam i en mörk källare i ett mörkt omklädningsrum inne i duschen och väntar på att brandmännen ska komma och bära ut en, medans man försöker att inte få värsta paniken då det spökar nere i källaren :/ Men jag klarade mej och blev utburen utan att svimma så det var ju positivt!

Men nu ska jag just gå och söka min stickning och sen så ska jag si vart i världen Malin e (hon fick panik nere i källaren och gick iväg utan att säja något till någon, men är hon inte tillbaks i rummet före 22 så ska jag gå ut med Linda och söka opp hon) för hon skulle komma med i duschen :) Sen ska jag si färdigt den nyaste delen av TVD och sen skriva en skoluppgift som borde varit inne redan förra veckan -.-


Sätter ännu in bilder från korpo men gör det inte idag :D men dom ska nog komma någon dag här i veckan xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar