tisdag 13 augusti 2013

Skolstart

Ida va då min första skoldag efter sommarlovet. Jag började kl. 8.30 o då fick jag min tutor-t-skjorta &-huppare. Dagen började bra då det åskade och spöregnade då jag skulle gå till skolan. O smart som man e så glömmer man ju rocken i Sibbo -.- Tur e så har man kompisar som int vill se mej sjuk så ja fick låna rock av Malin <3 Nå då ja gick så åska de ganska myky, o som om ja int va tillräckligt våt ren så börja de ju såklart ti hagla o -.-
Nåmen skoldagen gick ganska bra fast int morgonen startade lika bra. Vi planerade lite va vi skulle göra o så samlades dom i auditoriet för startinfo. Sen gick vi me dom ti gympasalen o hade lite namnlekar följt av några samarbetsövningar. Under tiden som vi sysselsatte de andra så blev dom intervjuade enskilt med sin klassföreståndare. Och så skulle dom fotas så det var min uppgift under förmiddagen. På eftermiddagen så gick vi rundvandring i skolan och sen fick vi sluta.
Idag har jag bara chillat och försökt vara artig och hjälpsam mot de nya eleverna ;)
Fick ju samma rum som jag hade ifjol med ända förändringen att nu bor jag med söta Malin :P Så det känns ju i alla fall ganska bekant ;D
Men nu ska jag gå i duschen och sen ska jag kanske se på en film :P Och imorgon börjar skolan på allvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar