torsdag 16 maj 2013

Heureka

Idag var vi med skolan till Heureka i Vanda. Vi startade ca. kl. 8.30 från Ekenäs och var framme ca.10. Vi gick omkring i Heureka och såg på allt som fanns där. Dom hade en utställning om människor som har donerat sina kroppar till vetenskapen så det var ganska intressant då man visste att alla kroppar var äkta. Lite hemskt var det då det fanns en mamma med ett foster i magen vilket betyder att båda har dog samtidigt. Vi var också och cykla uppe i taket vilket är ett måste då man är till Heureka. Idag blev min 3:dje gång som jag var dit. Så var vi och såg på då råttor spelar korgboll. Dom var super söta och väldigt duktiga så det var kul att se på.
Imorgon slipper jag hem och på söndagen skulle vi väl fara till jumbo och shoppa lite. Jag skulle vila fara till Itis istället eftersom där finns Gina Tricot och jag skulle måsta få farkkun. Men jag har inte just pengar heller så vi får se hur det blir. Jag måst i alla fall få någå halsband och skulle vilja ha ett par svarta ballerinan. Har ingen aning om hur jag slipper hem efter skolavslutningen när alla är på jobb. Lite dumt att den är på en fredag men kan ju inte hjälpas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar