tisdag 13 november 2012

Hej alla smurfar :)

Nu har det ju gått några dagar sen jag senast skrev i bloggen men det har inte hänt särskilt mycket under dehär dagarna som jag inte har skrivit.
På fredan förra veckan köpte jag min nya fjong <3 Det blev en Samsung Galaxy Xcover så som jag hade planerat också. Jag for också hem till Sibbo på fredan och var där enda tills månda morgon. Jag var hemma nästan hela kvällen. Jag var med pappa till borgå sjukhus och hälsa på Hedi (pappas fru). Hon har blivit opererad för någå inflamation i blindtarmen så nu har hon ingen sådan överhuvudtaget. Hon kom hem redan på lördagen och mår väl helt okej nu. Hon har bara lite problem att röra på sej och böja ner sej. Varken hon eller pappa får egentligen lyfta något så de har nån käring dit hos dom som hjälper dom att sköta om Daniel.

På lördagen var jag hemma och baka bulla, och mamma baka en morotskaka som  blev supergod. På kvällen for jag till pappa i några timmar. Dannu kom dit med Dan senare. Dom kom med hans mauto. Famo kom också dit till kvällen.

På söndagen var det farsda som ni alla säkert vet. Jag var hos pappa då också och fira farsdan. Dom bjöd på fyldkaka som Hedi själv had baka o d va mums. Dannu var inte med ner på söndagen men jag tog hem en bit kaka till henne.

Igår alltså måndan hände det inte så mycket här på internate. Vi spela lite mario o så titta ja på när dom andra spela mario. O så spela vi lite biljard o resten av kvällen hängde vi i mitt rum. Fast dom andra var på väg till ABC på natten men klockan blev så mycket så dom orka int sen fa.

Ida fick vi sluta en hel lektion tidigare för vår jomppalärare hade fått förhinder och kund inte ha sista lektionen. Efter skolan var jag till säästöpörssi o köpa vinterstövlar. Dom är fina och jag är nöjd med dom fast jag skulle ha viljat ha äkta uggs. De harmar bara att dom e så förbannat dyra men kan inte hjälpas.

Nu ska jag gå och si vad shaki hi på internate håller på me så hejdå <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar