söndag 4 november 2012

halloj alla smurfar

Min helg har ju gått ganska bra ändå :). På fredagen kom jag hem från Ekenäs och hängde med några kompisar. Dessutom hade mina kläder som jag beställt kommit så nu har jag nya kläder att ta med till Ekenäs :) Igår var jag till kyrkogården med min mamma och syster och tände ljus på mommo och mofas grav. På kvällen var jag bara hemma och tog det lungt med några filmer som jag kollade på :). Idag ska jag till mejlans sjukhus och hälsa på min pappa. Min syster kommer med och vi far mellan 4 och halv 5. Får si om jag kan dra me min syster ut och fota eller om hon låter mej ta med kameran till Ekenäs istället.
Nu ska jag snart gå och äta lite glass som mamma har lagat så bättre kan det ju inte bli ;).

Jag tycker att det är ganska dumt att man inte får komma till internate redan på sönda kväll utan först på månda morgon. Blir ju ti starta så otrolit tidit hemmifrån men som tur är börjar jag först 12.45 imorgon. Tur att jag har alla kurser godkända för annars skulle jag måsta fa till skolan ren 10.15. Det är tur att vi aldrig börjar jämt 8 utan först halv 9. Förutom på måndagarna för då börjar vi 10.30. Och så är vi nästan varje dag till 4 i skolan :(. Men jag har tur för jag behöver inte ha finska i den här perioden så ibland börjar jag senare och slutar tidigare än de andra.

Det känns som om den här helgen har gått mycket fortare än alla andra men det kan bero på att det har varit ganska skön att inte ha lika mycket drama här som på internate. Det är ganska synd att där är så mycket drama men så går det väl när di e så många som skadar sej själva eller gör någå annat bara för att få uppmärksamhet. Dom som bor på internate fattar säkert vem jag menar om jag sejjer att d ba e 2 - 4 personer som gör så. O alla dom går mej på nervena så satan.
Dessutom är det nog skojjit när man blir anklagad för att tala skit om folk som man int ens ha gjort. O så blir man huggen i ryggen av såna personer som man trodd att man kund lita på o som man anförtrodd sej åt. Men det betyder ju ba att d finns såna skitstövlar som int rikit har allt hem i huvu, eller som saknar hjärna helt o hålle. Ti "L", "M" o "A" så e d ju int så svårt att fatta vaför dom håller på så fö ärligt talat så kan man int göra så som dom gör utan att va skadade i hjärnan!! De e min åsikt o ja gissar att de finns många flera på internate som tycker likadant som jag.
Nej huhhu endå sejjer ja bara ti såna här mäniskor. Va om ni sku fa o skaff en ny hjärna åt er eller sen sku ni kuna flytta bort från internate så att int alla andra måst må dålit bara för att ni gör d. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar