lördag 3 november 2012

Min fredagkväll :)

     Igår var jag i skolan från halv 9 till 2. Jag hamna och tala med min egen-lärare ,Mikael om saker som dom håller på och utreder som har med internate o allt drama som e di ti göra me. Vi prata i ungefär 15 - 20 minuter och efter det var jag på lektion o sen for ja ti internate o vänta på att petra som ja sku åka hem me efter skolan sku sluta fö hon had lektioner enda ti 4. När ja kom hem så va min syster hemma o had några kompisar här. Vi va 5-6 personer här o de ble ju föstås taget lite :P. Min syster Dannus pojkvän ble här över natten men alla andra for no hem.
     Idag vakna ja ren klockan 5 för att ja hosta sy mycke att de kändes som om mina lungor sku komma upp, så jag steg upp och gick ti köket o dricka vatten. Sen for ja tibaka o sova men fick väckning av att min fjong ringde. De va min pappa som ringde o sa att nu ha han äntligen blivit opererad. Han hamna in förra veckans söndag och på fredagen följande vecka (igår) blev han först opererad. De hade tänkt operera han ren på torsdagen men det hade kommit någon med värre skador som måste bli opererad före pappa. Pappa har hål i lungan och det var inte första gången han fick det heller. Fast förstås så hjälper det ju inte att han röker/ rökt som en värre skorsten. Fast han har sagt att han kommer att sluta röka och om jag minns rätt så har han varit utan redan i någon månad. 
     Idag har jag inte gjort så mycket ännu. Jag kom just hem från kyrkogården. Var med mamma, hennes pojkvän Stefan och Dannu där och tände ett ljus på mommo o mofas grav. Dessutom var Dannus pojkvän och en av hans kompisar med oss. Men dom körde efter med mopobilen.
     Nu har jag inget mer att skriva om så tror jag bara ska slappa idag. Funderade på att se the vampire diaries och pretty little liars ida men vi får se hur d blir me den saken.

     Och angående dedär draman som e på internate vart jag bor så måst ja bara sejja att no finns de löjliga o omogna mäniskor di. Fick höra av en som va o knacka på min dörr en kväll att en av mina kaverin som btw också heter mikaela men som e min smurf, ha skrivi mitt o en annan kaveris namn i sin blogg. Så jag gick ju förståss o kolla ve de sto om mej där men hon had ju bara skrivi att de e bra att hon har så många kaverin i ekenäs som hon kan lita på, (hon had räknat upp våra namn därefter inlägget o de va de dom mena att de står mitt namn dit). Men orsaken va att ja tror att hon had skrivi skit om några personer, (som ja måst sejja att förtjänar all skit dom kan få, såna drama queens  som dom e). Men d stör ju int mej att hon skriver så som hon tycker fö de gör ju ja också... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar