tisdag 27 november 2012

länge sen sist :)

Jag vet att det är länge sedan jag har skrivit men det har inte hänt så mycket att skriva om. Under förra veckan var jag bara i skolan i 3 dagar då jag tog ledigt för torsda o freda. Så jag for hem på onsda kväll. Jag for direkt till tågstationen efter skolan. Jag vänta me Jossa inne i busstationen eftersom hon for hem och hennes buss kom samtidit som mitt tåg. Jag somnade i tåget från karis till hesa, surprise, surprise. Jag vet inte men det måste vara något speciellt med den här vägen då jag somnar varje fredag i bilen.
På torsdagen var jag med Dannu ti Prakticum eftersom hon hade en skoluppgift och sku ha me en kund och ingen annan hade möjlit så jag for dit. Hon klippte mitt hår så nu har jag mycket kortare hår. På kvällen hände ganska mycket. Dannu fick en astma attack så vi hade ambulansen på besök. Sen ringde pappa och sa att dom sku fara ti mejlans på någå undersökningar så de ble brått att ringa ti Anni o fråga om hon kommer o färja mitt hår eftersom färjen ren var klar o bara sku i håre men då Dannu måsta fara ti sjukhuse så kund int hon göra de. O gissa va Anni så när hon då kom ti oss... jo min katt Panda som var vid ytterdörren och försökte slippa in. Den hade tydligen falli ner från endera balkongen eller sen Dannus fönster. Och den hade sår på höger baktass så vi fick plåstra om henne före vi gjorde något annat för annars sku de ju ha vari fullt me blod i hela huse. Så när mamma kom hem på kvällen fick hon en liten chock eftersom Dannu va i sjukhuse, Panda gick me bandage på foten och mitt hår va lila.
På fredagen hade vi inte så mycket program och som tur var dagen ganska lugn. Mamma gick med Panda till djurläkarn och kolla så att den inte har några värre skador. Dom sa att hon hade landat med ryggen före men annars var hon helt okej. Vi sku bara putsa hennes sår på tassen och så fick hon lite medicin plus att dom såg att hon har tandsten. På kvällen hade vi partylite hos oss men det var inte så många som kom dit då alla hade förhinder. Fast min kusin kom och när vi berätta vad som hade hänt kvällen före så ble hon ju förstås lite chockad. Hon sa också att vi måste borsta tänderna men det har jag aldrig gjort. Lörda och sönda gick riktigt bra utan någå problem och jag var hemma båda dagarna. Och så igår när jag kom tillbaka till internatet fick jag veta att mycket har ändrats här. Tydligen har de blivi så att om man far ut efter 22 så blir det en varning. Också om man är i nån annans rum så kan man få varning.
Så jag tycker att det skulle vara helt underbart att flytta till en kämppä. Nadja, Petra och Niklas hade tydligen också talat om att flytta härifrån så dom fundera lite på att flytta till någon lägenhet. Jag sku int ha något emot det heller men mamma sa att det knappast går ennu. Men jag tycker att det nog borde lösas på något sätt för stannar jag kvar här på internate så kommer jag att få piss i huvu eller så får ja 3 varningar o åker ut hitifrån.
Men nu har jag inget mera att skriva om. Tror jag ska kolla någon film medan jag väntar på att Niklas ska sluta skolan. Han lova att vi sku spela Mario ida så ;)
Och han är ju nästan den enda personen -med några undantag- som int har fel i huvu o som man faktist kan vara me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar